Projectcommunicatie
We ondersteunen projectontwikkelaars en bieden een antwoord op de communicatienoden die opduiken in de ontwikkeling van bouw- en vastgoedprojecten.
U doet waar u best in bent: bouwen aan een nieuwe toekomst. Maar bij een nieuw project hoort een projectidentiteit en sterke contentcreatie. Op basis van de projectdefinitie krijgt de projectcommunicatie vorm.
- Wie zijn uw potentiële kopers en investeerders?
- Hoe wilt u dat zij uw concept percipiëren?
- Wat wilt u bij hen teweegbrengen met communicatie?
- Welke boodschap communiceert u naar hen?
- Welke tools zet u in om uw boodschap naar hen over te brengen?
- Via welke communicatiekanalen bereikt u hen?
Wij helpen u van advies tot realisatie vanuit een competitieve communicatiestrategie. Strategische frameworks, ontwikkeld voor de vastgoedsector, gebruiken we als leidraad. Het doel is steeds hetzelfde: de juiste profielen aantrekken en die de juiste boodschappen bezorgen op het juiste moment in de buyer journey.
Branding
Een sterke projectidentiteit…
- reikt verder dan een mooie naam met bijpassend logo
- bevat de juiste positionering en profilering
- is geen doel op zich, maar een middel om doelstellingen te bereiken
- zorgt voor herkenning en vertrouwen bij potentiële kopers
- zal de perceptie van de stakeholders gunstig beïnvloeden
- heeft een evolutief karakter
- komt voort uit mensen in de buurt
Contentcreatie
We analyseren uw doelgroep en ontwikkelen persona’s met een specifiek profiel dat niet louter op demografische gegevens is gebaseerd. Voor elk van deze profielen ontwikkelen we een specifieke aanpak en strategie die zich vervolgens vertaalt naar aangepaste boodschappen die we via geschikte kanalen verspreiden.
Sign & wayfinding
Wanneer uw project in de realisatiefase zit, wilt u uiteraard zo sterk mogelijk kunnen uitpakken met de voortgang en het uiteindelijke resultaat. Potentiële kopers bereikt u niet alleen via online- of offlinecommunicatie als banners of advertenties. Die geïnteresseerde koper kan ook een toevallige voorbijganger zijn. Daarom is het belangrijk dat u ook de projectsite zelf communicatief inricht. Dit soort communicatie kan een bepaalde sfeer scheppen rond uw project, maar moet zeker en vast ook functioneel zijn.
1.
Waardevolle en relevante content…
- Doelstelling
- Boodschap
- Communicatie-tool
- Kanalen
2.
… aangepast aan de buyer journey
- Awareness
- Research
- Consideration
- Decision
- After-sale
3.
… gekaderd binnen de juiste aanpak en strategie
- Account-based marketing
- Inbound marketing automation
Communicatie met uw stakeholders
Niet alleen potentiële kopers en investeerders verdienen aandacht, ook andere spelers, die rechtstreeks betrokken zijn, én verre buren hebben vragen. Stakeholders zijn kritisch en verwachten dat u uw beloftes waarmaakt. Met hen is communiceren en informeren noodzakelijk, nog lang voordat de eerste steen gelegd wordt.
Wij bouwen bruggen tussen de verschillende betrokkenen via interactieve en transparante communicatie: buurtbewoners informeren, overheden betrekken, netwerken opbouwen met architecten en voorschrijvers.